NASI DOSTAWCY
INTER-NEWS
Amortyzatory – szybki test
Aby zapewnić bezpieczeństwo oraz przywrócić oryginalną sprawność układu za-
wieszenia, KYB zaleca wymianę amortyzatorów parami na osi oraz regularne
sprawdzanie ich stanu technicznego.
Jeżeli odpowiedziałeś „tak” na więcej niż jedno pytanie, sprawdź niezwłocznie amortyzatory w Twoim samochodzie.
• Czy Twój samochód przejechał po-
nad 80 000 km bez sprawdzania sta-
nu amortyzatorów?
• Czy opony zużywają się nierówno-
miernie na całym obwodzie?
• Czy koła pojazdu tracą przyczepność
na nierównościach nawierzchni (wy-
boje, koleiny)?
• Czy przód samochodu przechyla się
przy pokonywaniu ostrych zakrętów?
• Czy samochód traci stabilność pod-
czas jazdy?
• Czy powierzchnia tłoczyska nosi
ślady zużycia (wgłębienia, zarysowa-
nia)?
amortyzatora, wgniecenia na jego obudo-
wie, zniszczony odbój, pęknięta sprężyna,
czy ugięty wahacz. Nawet jeśli wizualnie
nie stwierdzimy żadnych nieprawidłowo-
ści, to może się okazać, że podczas takiego
zdarzenia nastąpiło uszkodzenie uszczel-
nienia tłoczyska i po jakimś czasie z amor-
tyzatora nastąpi wyciek kwalifikujący
go do wymiany.
Wymiana amortyzatorów
Amortyzatory zaleca się wymieniać para-
mi na danej osi. Również rekomendowa-
ne jest zamontowanie nowych zestawów
ochronnych (odboje i osłony). Nawet
jeśli stare elementy wizualnie wyglą-
dają dobrze, to materiały zastosowane
do ich produkcji straciły swoje właści-
wości (sztywność, sprężystość) i nie będą
spełniały swojej roli. Pozostałe elementy
współpracujące – czyli sprężyny, łożyska
górnego mocowania poddajemy wnikli-
wej kontroli pod kątem korozji czy pęk-
nięć. Aby uniknąć ewentualnych rekla-
macji w razie jakichkolwiek wątpliwości
także te elementy wymieniamy. Dobór
potrzebnych części ułatwia bardzo szero-
ka oferta i szczegółowe katalogi KYB.