Background Image
Previous Page  31 / 44 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 31 / 44 Next Page
Page Background

NASI DOSTAWCY

INTER-NEWS

Dedykowany zestaw wycieraczek –

najlepszy wybór

Idealne dopasowanie do samochodu,

najskuteczniejsze oczyszczanie, najła-

twiejszy dobór – to wszystko decyduje

o tym, że dedykowany zestaw wyciera-

czek Bosch jest najlepszym wyborem.

Kierowcy samochodów wciąż spotykają

się z dylematem, czy wybrać oryginalny

komplet wycieraczek Bosch stosowany

w pojeździe, czy może spróbować dobrać

dwie wycieraczki pojedyncze na podsta-

wie długości. O ile nie było to trudne

dla samochodów z tradycyjnym moco-

waniem hakowym 9x4 lub 9x3, to w po-

jazdach produkowanych po 2000 r. po-

jawiło się wiele nowych typów mocowań

i dobór jest bardziej skomplikowany.

Co ważne, istnieje kilka przesłanek, dla

których warto wybrać dedykowany ze-

staw wycieraczek Aerotwin lub Twin za-

miast dwóch pojedynczych:

• Idealne dopasowanie do samocho-

du: długość wycieraczek w komple-

cie jest idealnie dobrana do danego

pojazdu, dzięki czemu oczyszczony

jest odpowiedni obszar. Długości

piór wycieraczek mogą być niestan-

dardowe, niestosowane dla wycie-

raczek pojedynczych, np. 680, 625

(numer skrócony zestawu A540S,

zastosowanie: Opel Astra J), 555

(zestaw A934S, Audi A6 C6). Mo-

cowanie adaptera może być też

umieszczone niesymetrycznie, zależ-

nie od kompletu – zwykle adapter

mocuje się na środku pióra. Długość

piór ma szczególnie istotne znacze-

nie w samochodach wyposażonych

w czujnik deszczu. Standardowej

długości pióro może być za krótkie

i nie oczyszczać czujnika (np. Fiat

500X, Ford Mondeo 2015).

• Najłatwiejszy dobór: oryginalny

komplet to prosty wybór – wystarczy

dobrać numer zestawu do pojazdu

z katalogu lub z programu ESI[tro-

nic] 2.0 i nie ma konieczności

sprawdzania długości i rodzaju

mocowania. W samochodach oso-

bowych występuje obecnie ponad

10 typów mocowań wycieraczek.

W oryginalnym zestawie Aerotwin

na wycieraczkach znajduje się zawsze

odpowiedni adapter, co oznacza brak

trudności przy montażu i uniknięcie

pomyłek. W specjalnych przypad-

kach, jak np. w Audi A6 C6 (zestaw

A934S), Peugeot 607 (zestaw Twin

866) lub Mercedes klasy C W203

(zestaw A933S), występują specjalne

rozwiązania mocowań wycieraczek,

gdzie nie dają się zamontować stan-

dardowe wycieraczki pojedyncze.

Inne rozwiązania specjalne to np.

zakrzywione wycieraczki szkieletowe

do VW Golf IV i Skody Fabia (ze-

staw 584S), czy też do Mercedesa

klasy C W203 z pierwszych lat pro-

dukcji (zestaw 583S), a także nie-

typowy, duży hak 12x4, Spotykany

m. in. w VW Sharan (zestaw Twin

532).

• Zgodność z wyposażeniem fabrycz-

nym samochodu: oryginalny zestaw

wycieraczek Bosch to rozwiązanie

takie, jak stosowane w samochodach

na pierwszym montażu. Producenci

samochodów stosują bowiem wy-

cieraczki Bosch na wyposażeniu fa-

brycznym wielu modeli.

• Dostosowanie do dużej prędkości

jazdy: oryginalne zestawy Aerotwin

są testowane przy prędkości

do 160 km/h, co oznacza skuteczną

pracę wycieraczek również podczas

jazdy autostradowej. Przyleganie

do szyby wycieraczek z oryginalne-

go kompletu Bosch poprawia asy-

metryczny spojler. Wycieraczki

pojedyncze są testowane przy pręd-

kościach do 130 km/h i posiadają

spojler symetryczny.

Na koniec warto dodać, że zarówno

wycieraczki pojedyncze jak i komplety

Bosch Aerotwin i Twin zapewniają naj-

skuteczniejsze oczyszczanie. Zastosowano

w nich bowiem pióro wykonane z 2 ro-

dzajów syntetycznej gumy EPDM. Dol-

na, twarda część pióra równomiernie do-

lega do szyby, skutecznie ją oczyszczając.

Górna część pióra jest miękka, co zapew-

nia pracę bez pisków i przeskakiwania.

Tarcie podczas ruchu po szybie obni-

żono do minimum przez zastosowanie

polimerowej powłoki poślizgowej. Pióro

z 2 rodzajów gumy odróżnia wycieraczki

Aerotwin i Twin od Eco, gdzie zastosowa-

no 1 rodzaj naturalnej gumy.