NASI DOSTAWCY
INTER-NEWS
Dedykowany zestaw wycieraczek –
najlepszy wybór
Idealne dopasowanie do samochodu,
najskuteczniejsze oczyszczanie, najła-
twiejszy dobór – to wszystko decyduje
o tym, że dedykowany zestaw wyciera-
czek Bosch jest najlepszym wyborem.
Kierowcy samochodów wciąż spotykają
się z dylematem, czy wybrać oryginalny
komplet wycieraczek Bosch stosowany
w pojeździe, czy może spróbować dobrać
dwie wycieraczki pojedyncze na podsta-
wie długości. O ile nie było to trudne
dla samochodów z tradycyjnym moco-
waniem hakowym 9x4 lub 9x3, to w po-
jazdach produkowanych po 2000 r. po-
jawiło się wiele nowych typów mocowań
i dobór jest bardziej skomplikowany.
Co ważne, istnieje kilka przesłanek, dla
których warto wybrać dedykowany ze-
staw wycieraczek Aerotwin lub Twin za-
miast dwóch pojedynczych:
• Idealne dopasowanie do samocho-
du: długość wycieraczek w komple-
cie jest idealnie dobrana do danego
pojazdu, dzięki czemu oczyszczony
jest odpowiedni obszar. Długości
piór wycieraczek mogą być niestan-
dardowe, niestosowane dla wycie-
raczek pojedynczych, np. 680, 625
(numer skrócony zestawu A540S,
zastosowanie: Opel Astra J), 555
(zestaw A934S, Audi A6 C6). Mo-
cowanie adaptera może być też
umieszczone niesymetrycznie, zależ-
nie od kompletu – zwykle adapter
mocuje się na środku pióra. Długość
piór ma szczególnie istotne znacze-
nie w samochodach wyposażonych
w czujnik deszczu. Standardowej
długości pióro może być za krótkie
i nie oczyszczać czujnika (np. Fiat
500X, Ford Mondeo 2015).
• Najłatwiejszy dobór: oryginalny
komplet to prosty wybór – wystarczy
dobrać numer zestawu do pojazdu
z katalogu lub z programu ESI[tro-
nic] 2.0 i nie ma konieczności
sprawdzania długości i rodzaju
mocowania. W samochodach oso-
bowych występuje obecnie ponad
10 typów mocowań wycieraczek.
W oryginalnym zestawie Aerotwin
na wycieraczkach znajduje się zawsze
odpowiedni adapter, co oznacza brak
trudności przy montażu i uniknięcie
pomyłek. W specjalnych przypad-
kach, jak np. w Audi A6 C6 (zestaw
A934S), Peugeot 607 (zestaw Twin
866) lub Mercedes klasy C W203
(zestaw A933S), występują specjalne
rozwiązania mocowań wycieraczek,
gdzie nie dają się zamontować stan-
dardowe wycieraczki pojedyncze.
Inne rozwiązania specjalne to np.
zakrzywione wycieraczki szkieletowe
do VW Golf IV i Skody Fabia (ze-
staw 584S), czy też do Mercedesa
klasy C W203 z pierwszych lat pro-
dukcji (zestaw 583S), a także nie-
typowy, duży hak 12x4, Spotykany
m. in. w VW Sharan (zestaw Twin
532).
• Zgodność z wyposażeniem fabrycz-
nym samochodu: oryginalny zestaw
wycieraczek Bosch to rozwiązanie
takie, jak stosowane w samochodach
na pierwszym montażu. Producenci
samochodów stosują bowiem wy-
cieraczki Bosch na wyposażeniu fa-
brycznym wielu modeli.
• Dostosowanie do dużej prędkości
jazdy: oryginalne zestawy Aerotwin
są testowane przy prędkości
do 160 km/h, co oznacza skuteczną
pracę wycieraczek również podczas
jazdy autostradowej. Przyleganie
do szyby wycieraczek z oryginalne-
go kompletu Bosch poprawia asy-
metryczny spojler. Wycieraczki
pojedyncze są testowane przy pręd-
kościach do 130 km/h i posiadają
spojler symetryczny.
Na koniec warto dodać, że zarówno
wycieraczki pojedyncze jak i komplety
Bosch Aerotwin i Twin zapewniają naj-
skuteczniejsze oczyszczanie. Zastosowano
w nich bowiem pióro wykonane z 2 ro-
dzajów syntetycznej gumy EPDM. Dol-
na, twarda część pióra równomiernie do-
lega do szyby, skutecznie ją oczyszczając.
Górna część pióra jest miękka, co zapew-
nia pracę bez pisków i przeskakiwania.
Tarcie podczas ruchu po szybie obni-
żono do minimum przez zastosowanie
polimerowej powłoki poślizgowej. Pióro
z 2 rodzajów gumy odróżnia wycieraczki
Aerotwin i Twin od Eco, gdzie zastosowa-
no 1 rodzaj naturalnej gumy.