Background Image
Previous Page  30 / 44 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 30 / 44 Next Page
Page Background

INTER-NEWS

WARSZTAT

McPherson, zawierają łożyska kulkowe,

które także ulegają zużyciu. Wszelkie

opory i zacięcia przy obracaniu kwalifiku-

ją je do wymiany.

Jeśli chodzi o elementy gumowe, to dys-

kwalifikują je wszelkie pęknięcia, obe-

rwania, rozwarstwienia. Może się jednak

zdarzyć, że przy pobieżnym sprawdzeniu

nie wykazują one wad – jednak utraciły

już swą elastyczność i nie będą poprawnie

pracować. Dlatego wymieniając amor-

tyzatory, najlepiej jest zrobić to razem

z łożyskami – zwłaszcza, że ich koszt jest

stosunkowo niewielki.

Talerze

Także talerze oporowe służące do moco-

wania sprężyn na amortyzatorze mogą

ulec uszkodzeniu w wyniku „dobijania”

zawieszenia (będącego skutkiem braku

tłumienia) lub korozji. Talerze oporowe

mogą stanowić integralną część amortyza-

tora lub jego łożyska, bądź też są oddziel-

nymi elementami – w tym przypadku

jeśli stwierdziliśmy ich uszkodzenie, także

je wymieniamy. Zjawisko szybkiej ko-

rozji talerzy oporowych szczególnie często

występuje w wymienionych wyżej pojaz-

dach grupy VAG.

Sprężyny

Należy dokonać wnikliwej analizy, czy

przy wymianie amortyzatorów nie war-

to także wymienić sprężyn. Najczęściej

mamy do czynienia z uszkodzeniem uła-

manych zwojów (zjawisko to może wy-

stąpić gdy amortyzator utracił własności

tłumiące), wżerów korozyjnych lub utraty

sztywności.

Istotne drobiazgi

Na koniec należy wspomnieć o elemen-

tach złącznych w postaci śrub, nakrętek

i podkładek dostarczanych w opakowaniu

razem z amortyzatorem. Jeżeli zostały one

dołączone do nowego produktu, to ozna-

cza to, że technologia naprawy przewidu-

je ich wymianę na nowe i niedopuszczal-

ne jest pozostawienie starych.

Obowiązuje wielokrotność progów. Zakupy kumulują się w okresie promocji.

Jeden Klient może otrzymać maksymalnie 3 nagrody z danego progu (łącznie

max. 9 kart o łącznej wartości max. 1350 zł)