Background Image
Previous Page  28 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 60 Next Page
Page Background

28

WARSZTAT

Sieć niezależnych warsztatów, zrzeszonych pod wspólną marką O.K. Serwis,

liczy sobie obecnie blisko 200 serwisów na terenie całego kraju. Początki sie-

ci patronackiej Inter-Team sięgają roku 1998. Od blisko 17 lat dokładamy

wszelkich starań, aby szyld O.K. Serwis umieszczony na elewacji warsztatu,

był równoznaczny z doskonałą jakością świadczonych w nim usług, wysokimi

kwalifikacjami zatrudnionego personelu, szerokim zakresem wykonywanych

napraw oraz stosowaniem części najwyższej jakości oferowanych w przystęp-

nych cenach.

blacharzy, mechaników, a nawet komisy

samochodowe, więc wystarczyło kilka-

naście telefonów z informacją o nowości

w naszej ofercie, żeby pojawili się klienci”

– mówi Marcin Ślaski.

Zdaniem Tomasza Capka bardzo przy-

daje się także tester diagnostyczny Helli.

„Wcześniej korzystaliśmy ze starego KT-

S-a firmy Bosch, którego nie mogliśmy

podłączyć do drukarki. Mega macs łączy

się z drukarką bezprzewodowo, dlatego

gdy Marcin pracuje przy samochodzie

na hali, ja w biurze mogę od razu poka-

zać klientowi wydrukowane komunikaty

błędów i wytłumaczyć jak usterkę usu-

nąć” – tłumaczy Tomasz Capek. „Nawet

tak prosta rzecz jak pamięć ostatnich 200

diagnostyk okazała się bardzo przydatna,

bo od razu widać z jakimi błędami przyje-

chał klient, a jakie zostały zarejestrowane

w czasie jazdy próbnej” – dodaje Marcin

Ślaski. Za to plany związane z obsługą

automatycznych skrzyń biegów trzeba

odłożyć na później. „Na razie nie mamy

na to warunków i nie chodzi tylko o brak

specjalnego urządzenia do dynamicznej

wymiany oleju. Do serwisowania auto-

matycznych skrzyń biegów przydałoby się

specjalne czyste pomieszczenie, którego

teraz nie mamy możliwości zaaranżować

w warsztacie” – tłumaczy Marcin Ślaski.

Czy działanie w ramach sieci pomogło?

„Strzałem w dziesiątkę okazała się elektro-

niczna książeczka serwisowa O.K. Serwis

w formie aplikacji na smartfona. Nie

każdy właściciel samochodu prowadzi

książeczkę papierową, wiele osób takie

książeczki gubi. Tymczasem w przypadku

aplikacji na smartfona klient dodatkowo

może otrzymać powiadomienie z zapro-

szeniem na przegląd, nawet jeżeli o nim

sam zapomni. Przez te kilka miesięcy

widzimy, że klienci, którzy korzystają

z elektronicznej książeczki serwisowej fak-

tycznie do nas wracają” – mówi Tomasz

Capek. A jak idzie

budowa bazy klien-

tów i zapraszanie ich

do korzystania z usług

warsztatu? „Nie za-

wsze jest na to czas,

liczę że będę go miał

więcej, gdy już za-

trudnimy nową oso-

bę. Na razie zastę-

puje ją elektroniczna

książeczka serwisowa”

– przyznaje Tomasz

Capek. „Ważne, że bez

problemu realizujemy

poziom obrotów za-

pisanych w umowie

zO.K. Serwis.Wygod-

ne jest to, że poziom

miesięcznych zaku-

pów części jest uśred-

niany

dla

całej

trzyletniej

umowy.

Dodatkowo, wykupi-

liśmy licencję progra-

mu Inter-Data za zaledwie 10 proc. ceny,

czyli tylko 200 zł” – dodaje Marcin Ślaski.

Przykład warszawskiego Tomaru pokazu-

je, że różnica między warsztatem, który

walczy o utrzymanie się na powierzchni,

a takim który zaczyna się dynamicznie

rozwijać wcale nie musi być taka duża.

Dlatego redakcja Motofaktor.pl liczy,

że Warsztatowa (r)rewolucja będzie inspi-

racją dla tych właścicieli warsztatów, któ-

rzy wiedzą że trzeba coś zmienić w ich biz-

nesie, ale nie mają pomysłu jak to zrobić.