Background Image
Previous Page  41 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 41 / 64 Next Page
Page Background

rową przed wibracjami. Będąc doskonałym prze-

wodnikiem cieplnym, szybko odprowadza ciepło

na zewnątrz, podnosząc tym samym temperaturę

w komorze spalania i powodując zapłon paliwa.

Ceramiczne świece żarowe są natomiast konstru-

owane pod kątem możliwości pracy w najbardziej

ekstremalnych warunkach. Dzięki wysokiemu punk-

towi topnienia materiału ceramicznego, są w stanie

wytrzymać gwałtowne rozgrzewanie do wyższych

temperatur przy wydłużonym okresie eksploatacji.

Ten rodzaj świec żarowych obejmuje I generację

świec SRC (ceramika samoregulująca), wyposa-

żonych w metalową spiralę grzewczą, świece II

generacji HTC (ceramika wysokotemperaturowa),

posiadających ceramiczny element grzewczy oraz

najnowszą generację NTHC (nowa ceramika wyso-

kotemperaturowa), wyposażoną w pełni ceramiczny

element grzewczy i zapewniającą najwyższe osiągi.

Technologia nowej ceramiki wysokotemperaturo-

wej to pionierskie rozwiązanie opracowane przez

firmę NGK. Jej celem było wsparcie producentów

samochodów w obniżeniu stopnia sprężania w sil-

nikach Diesla. Wynika to z coraz bardziej restrykcyj-

nych europejskich standardów w zakresie redukcji

emisji niebezpiecznych substancji.

Jakość OE robi różnicę

Obecnie powszechnie dostępne są obydwie opi-

sane główne technologie świec żarowych. Okazuje

się jednak, że skuteczność działania świec żaro-

wych zależy od jakości konstrukcji oraz produkcji.

– Zaleca się stosowanie świec żarowych pocho-

dzących wyłącznie od sprawdzonego producenta

dostarczającego swoje produkty również na pierw-

szy montaż. Firma NGK od lat 60. doskonali dla

wiodących producentów samochodów rozwiąza-

nia w zakresie wstępnego podgrzewania – pod

kątem osiągów i parametrów oraz ochrony śro-

dowiska. Dlatego wiele z oferowanych przez nią

świec żarowych – w tym typu NHTC oraz AQGS

– zostało bezpośrednio przejętych z OE – infor-

muje Wojciech Łyżwa

Kluczowe przy DPF

Jest jeszcze jeden powód, dlaczego optymalne

parametry pracy świecy żarowej mają kluczo-

we znaczenie, nie tylko w okresie zimowym,

ale również w ciągu całego roku. Doty-

czy to wspierania procesu oczyszczania

spalin podczas pracy silnika. – W samo-

chodach z silnikiem Diesla, w celu ogra-

niczenia emisji świece żarowe muszą być zdolne

do dogrzewania już od pierwszych kilometrów po

ruszeniu. Ponadto wielu producentów samocho-

dów wymaga świec żarowych zdolnych do żarze-

nia okresowo. Chronią w ten sposób silnik przed

nadmiernym schłodzeniem, a także umożliwiają

poprawną regenerację filtra cząstek stałych DPF

– dodaje Wojciech Łyżwa.

ŚWIECE ŻAROWE NGK

.

W SILNIKACH

.

WYSOKOPRĘŻNYCH:

.

• Wspomagają rozruch silnika na zimno.

• Zmniejszają potrzebny stopień

sprężania.

• Przyczyniają się do ograniczenia emisji

spalin.

• Mają bezpośredni wpływ

na równomierną pracę silnika.

• Sprawdzają się w układach typu

start-stop.

• Ograniczają do minimum osadzanie się

w komorze spalania sadzy pochodzącej

z niepełnego spalania paliwa.

• Wspomagają filtr cząstek stałych DPF

w procesie jego regeneracji.

• Dzieje się tak, ponieważ podnoszą

temperaturę w komorze spalania,

co z kolei zwiększa temperaturę spalin.

POLECAMY FILMY VIDEO NGK SPARK PLUG NA

TEMAT DZIAŁANIA ŚWIEC ŻAROWYCH W NISKICH

TEMPERATURACH. FILMY SĄ DOSTĘPNE NA KANALE

YOUTUBE LUB PRZEZ PLATFORMĘ TECHNICZNĄ:

www.tekniwiki.com.

41

NASI

DOSTAWCY