Background Image
Previous Page  42 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 42 / 64 Next Page
Page Background

ODPOWIEDNI MATERIAŁ CIERNY MOŻE W ZNACZĄCYM STOPNIU WYELIMINOWAĆ ZJAWISKO

SZCZĄTKOWEGO MOMENTU HAMOWANIA, A PRZEZ TO PRZYCZYNIĆ SIĘ

DO ZMNIEJSZENIA ZUŻYCIA PALIWA I EMISJI CO

2

. REMSA OPRACOWUJE SWOJE SKŁADNIKI

W CELU ZMINIMALIZOWANIA WSZELKICH NEGATYWNYCH EFEKTÓW. OSIĄGI KLOCKÓW

SĄ ANALIZOWANE W REALNYCH WARUNKACH, ABY OFEROWANY PRODUKT BYŁ BEZPIECZNY,

WYDAJNY I PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA.

Co to jest resztkowy

moment hamowania?

Resztkowy moment hamowania (Residual brake torque

– RBT) to zjawisko pojawiające się, kiedy mimo bra-

ku aktywnego hamowania, między tarczą, a klockiem

hamulcowym pozostają szczątkowe punkty styku.

Wywołuje to tarcie, które przekłada się na większe

zużycie paliwa, większą emisję CO

2

oraz zwiększo-

ne zużycie elementów układu hamulcowego. Istnieje

kilka mierzalnych elementów, które mają znaczący

wpływ na pojawianie się tego zjawiska. Do najważ-

niejszych należy efekt związany z właściwościami

fot. dostawcy

oszczędza paliwo

DOBRY MATERIAŁ CIERNY

samego zacisku, który określa szczelinę powietrz-

ną między klockiem a tarczą hamulcową. Z jednej

strony – odległość ta powinna być minimalna w ce-

lu natychmiastowego uruchomienia procesu hamo-

wania. Z drugiej strony – niewystarczająca szczelina

powietrzna może pozostawiać resztkowe siły zaci-

sku między klockami a tarczą. Układy hamulcowe

są jednak projektowane tak, aby unikać wystąpie-

nia resztkowego momentu hamowania. Stosowane

są sprężyny, odpowiedni klej, prowadnice i geome-

tria klocka. Nie bez znaczenia pozostaje jednak sam

materiał cierny.

42

NASI

DOSTAWCY