6
Brak
żarnika
PRZYCZYNA
•
Awaria modułu zapło-
nowego.
•
Nieprawidłowy kąt roz-
pylenia paliwa lub niere-
gularny wtrysk.
•
Wadliwe uszczelnienie powodujące nie-
prawidłowy kąt rozpylenia paliwa.
•
Nieprawidłowe działanie lub brak syn-
chronizacji wtrysku modułu wtryskowego.
•
Uszkodzony gwint w otworze montażo-
wym w głowicy cylindra.
•
Niedostatecznie dokręcona świeca ża-
rowa, co powoduje jej nieprawidłowe po-
łożenie.
ROZWIĄZANIE
•
Sprawdź, czy korzystasz z prawidło-
wego modułu zapłonowego dla danego
modelu pojazdu.
•
Sprawdź, czy moduł zapłonowy jest pra-
widłowo zainstalowany.
•
Sprawdź otwór montażowy świecy ża-
rowej pod kątem obecności nagaru.
•
Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku.
•
Sprawdź gwint w otworze montażowym
świecy żarowej w głowicy cylindra pod ką-
tem uszkodzenia/obecności nagaru.
7
Żarnik styka się
z korpusem świecy
żarowej
PRZYCZYNA
•
Zbyt duży moment
obrotowy.
•
Użyto niewłaściwego
narzędzia.
•
Uszkodzenie gwintu w otworze monta-
żowym świecy żarowej w głowicy cylindra.
ROZWIĄZANIE
•
Sprawdź gwint w otworze montażowym
świecy żarowej w głowicy cylindra pod ką-
tem uszkodzenia/obecności nagaru.
•
Sprawdź prawidłowy moment obrotowy
świecy żarowej.
8
Żarnik posiada dziury/
pęknięcia/nadtopienia
PRZYCZYNA
•
Awaria modułu zapło-
nowego.
•
Nieprawidłowy kąt roz-
pylenia paliwa lub niere-
gularny wtrysk.
•
Wadliwe uszczelnienie powodujące nie-
prawidłowy kąt rozpylenia paliwa.
•
Nieprawidłowe działanie lub brak syn-
chronizacji wtrysku modułu wtryskowego.
•
Uszkodzenie gwintu w otworze monta-
żowym w głowicy cylindra.
•
Niedostatecznie dokręcona świeca ża-
rowa, co powoduje jej nieprawidłowe po-
łożenie.
ROZWIĄZANIE
•
Sprawdź, czy korzystasz z prawidło-
wego modułu zapłonowego dla danego
modelu pojazdu.
•
Sprawdź, czy moduł zapłonowy jest pra-
widłowo zainstalowany.
•
Sprawdź otwór montażowy świecy ża-
rowej pod kątem obecności nagaru.
•
Sprawdź gwint w otworze montażowym
świecy żarowej w głowicy cylindra pod ką-
tem uszkodzenia/obecności nagaru.
•
Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku.
9
Nagar na żarniku
w pobliżu korpusu świecy
PRZYCZYNA
•
Awaria modułu zapło-
nowego.
•
Nieprawidłowy kąt roz-
pylenia paliwa lub niere-
gularny wtrysk.
•
Wadliwe uszczelnienie powodujące nie-
prawidłowy kąt rozpylenia paliwa.
•
Nieprawidłowe działanie modułu wtry-
skowego lub brak synchronizacji wtrysku.
ROZWIĄZANIE
•
Sprawdź, czy korzystasz z prawidło-
wego modułu zapłonowego dla danego
modelu pojazdu.
•
Sprawdź, czy moduł zapłonowy jest pra-
widłowo zainstalowany.
•
Sprawdź otwór montażowy świecy ża-
rowej pod kątem obecności nagaru.
•
Sprawdź gwint w otworze montażowym
świecy żarowej w głowicy cylindra pod ką-
tem uszkodzenia/obecności nagaru.
•
Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku.
10
Ułamane/wygięte
złącze świecy
PRZYCZYNA
•
Zbyt duży moment
obrotowy.
•
Użyto niewłaściwego
narzędzia (nasadki).
•
Uszkodzenie gwintu w otworze monta-
żowym świecy żarowej w głowicy cylindra.
ROZWIĄZANIE
•
Sprawdź gwint w otworze montażowym
świecy żarowej w głowicy cylindra pod ką-
tem uszkodzenia/obecności nagaru.
•
Sprawdź prawidłowy moment obroto-
wy świecy.
PRAWIDŁOWY
MONTAŻ ŚWIECY
ŻAROWEJ
Nie używaj środka smarnego
do gwintów. Jeśli gwint pokryty
jest środkiem smarnym, tarcie
między świecą a głowicą silnika
będzie mniejsze, powodując
przekręcenie gwintu.
1. Użyj prawidłowego klucza
do świecy żarowej i złącza.
2. Przy wymianie świec
żarowych upewnij się, że olej,
brud itp. znajdujący się na
zewnątrz wymontowanej świecy
żarowej nie dostał się
do cylindra.
3. Podczas montażu świecy
żarowej oczyść kołnierz od
strony silnika i upewnij się,
że świeca żarowa jest ustawiona
w osi gwintowanego gniazda
głowicy silnika.
4. Upewnij się, że świeca jest
ustawiona prawidłowo i dokręć
ją palcami do oporu.
5. Następnie za pomocą
klucza dynamometrycznego
dokręć dokładnie świecę,
zgodnie z momentem podanym
w tabeli. Dokręcenie świecy
żarowej momentem wyższym
od podanego w tabeli może
doprowadzić do uszkodzenia
świecy żarowej i silnika.
47
NASI
DOSTAWCY