Background Image
Previous Page  34 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 34 / 36 Next Page
Page Background

Oficjalna nazwa tego pierwsze-

go dostawczego auta Volkswa-

gena to Typ 2 Transporter T1

(oznaczenie Typ 1 zarezerwo-

wano dla Garbusa) i produko-

wano go do 1967 r. Najdroższym

egzemplarzem Volkswagena T1

jest wersja Samba Deluxe, któ-

rą pod koniec 2014 roku sprze-

dano na aukcji w Niemczech.

Anonimowy kolekcjoner za-

płacił za niego 190 tys. euro.

Auto pochodzi z 1955 r. – po-

wstało wtedy 2195 sztuk tej

wersji, do dziś przetrwało po-

noć tylko 19.

W 2015 roku odnaleziono też

najstarszego znanego obecnie

VW Bulli. Bramy fabryki opuścił

dokładnie 8 sierpnia 1950 r. z nu-

merem podwozia 1880. Nosił

i nosi nadal pieszczotliwe imię

Sofie, nadane przez duńskie-

go właściciela tego auta. Zanim

trafił do Danii, użytkowany był

w fabryce kapeluszy w Hilde-

sheim w Niemczech. W 1973 r.

auto kupił kolekcjoner z Danii,

a w 1992 sprzedano je do Nie-

miec. Teraz, po gruntownej re-

nowacji, znajduje się w muzeum

aut dostawczych Volkswagena

w Hanowerze.

Volkswagen Transporter przecho-

dził wiele modernizacji, obecnie

produkowany jest już model 6.

generacji, którą zaprezentowano

w2016 roku. Można przypuszczać,

że wkrótce nastąpi prezentacja te-

go genialnego auta dostawczego

7. już generacji i z pewnością bę-

dzie to też odmiana elektryczna,

choć wersje benzynowe i wyso-

koprężne pozostaną w ofercie.

To już słynna Sofie. Pierwszy Transporter T1

wyróżniał się szerokimi drzwiami ułatwiającymi

załadunek towarów. Potocznie nazywano je...

drzwiami do stodoły.

VW T2a Campingwagen (1967–1971).

Wersje kempingowe są do dziś

poszukiwane przez kolekcjonerów.

34

KROK W TYŁ