INTER-NEWS
WARSZTAT
AKADEMIA TECHNICZNA
nasze osiągnięcia
200 spotkań szkoleniowych, ponad 2400
uczestników, 90 000 przejechanych kilo-
metrów – tak można podsumować czas,
jaki minął od uruchomienia Akademii
Technicznej Inter-Team.
Zbliża się koniec roku 2015 i tym samym
mija trzyletni okres naszej pracy nad progra-
mem szkoleń technicznych dla warsztatów
samochodowych w Akademii Technicznej
Inter-Team. I śmiało możemy powiedzieć,
że nasze szkolenia cieszą się coraz większą
popularnością. Po tych 3 latach nadszedł
czas, by podsumować naszą dotychczasową
pracę i osiągnięcia.
Przez pierwsze 18 miesięcy pracowaliśmy
nad zakresem i kształtem szkoleń, aby za-
pewnić ich najwyższą jakość.
Poświęciliśmy
mnóstwo
uwagi na przygotowanie
profesjonalnych materiałów
dydaktycznych. Kupowali-
śmy przeróżne podzespoły
samochodowe i modyfiko-
waliśmy je tak, aby poma-
gały nam w przekazywaniu
wiedzy w sposób praktycz-
ny. Była to naprawdę cięż-
ka praca, która się opłaciła
i odniosła oczekiwane efek-
ty. Świadczą o tym pozy-
tywne opinie uczestników.
Dzisiaj dysponujemy mnó-
stwem eksponatów, które
uświetniają nasze szkolenia
w części praktycznej. Warto
podkreślić, iż wszystkie pomoce dydaktycz-
ne zostały w całości wykonane przez naszych
trenerów, będąc przy tym źródłem wielu in-
spiracji, dotyczących sposobu prowadzenia
danego tematu szkolenia.
W maju 2014 r. nastąpiło uroczyste otwar-
cie centrum szkoleniowego Akademia
Techniczna Inter-Team. W tym momencie
nasza praca nabrała zupełnie innego wymia-
ru. Z fazy przygotowawczej wkroczyliśmy
w fazę realizacji, wyzwaniem dla nas było
sprostanie oczekiwaniom klientom bio-
rących udział w naszych szkoleniach. Ich
opinie zwrotne po każdym zakończonym
spotkaniu były dla nas nieocenioną nagro-
dą. Każda przeprowadzona rozmowa, każda
konstruktywna sugestia, była dla nas inspi-
racją do dalszej pracy.
Szkolenia techniczne dla warsztatów samo-
chodowych to proces ciągły. Wiedzy nigdy
dość. Wciąż udoskonalamy nasze materiały
dydaktyczne, regularnie kupujemy nowe
wyposażenie warsztatowe, stale opracowu-
jemy nowe treści w oparciu o zaintereso-
wania Klientów. Często uczestnicy szkoleń
sami sugerują nam, o czym jeszcze chcieliby
usłyszeć. To wszystko powoduje, że nasza
praca stanowi dla nas stałe wyzwanie i daje
dużo satysfakcji.Otwierając naszą Akademię
w 2014 roku mieliśmy przygotowanych 10
tematów szkoleniowych wraz z materiałami
i pomocami dydaktycznymi:
1. Badanie elementów instalacji samocho-
dowej za pomocą multimetru i oscylo-
skopu
2. Budowa i diagnostyka układów ABS/
ESP/SBC/EPB
3. Uniwersalne testery diagnostyczne
w praktyce serwisowej
4. Bezpośredni wtrysk benzyny FSI/
TFSI/GDI/HPI
5. Samochodowe magistrale wymiany da-
nych
6. Platformy informacyjne w praktyce
serwisowej
7. Diagnostyka układów klimatyzacji
w pojazdach samochodowych
8. Diagnostyka i obsługa automatycznych
skrzyń biegów
9. Diagnostyka układów bezpieczeństwa
biernego AirBag SRS
10. Diagnostyka silników wysokoprężnych
z systemem common rail
Przez ostatnie 18 miesięcy regularnie pro-
wadziliśmy szkolenia, współpracując przy
tym z naszymi dostawcami (producentami
części) oraz różnymi instytucjami w zakresie
ich finansowania. Nie zaprzestaliśmy w tym
okresie pracy nad rozwojem naszej oferty.
Opracowaliśmy program dwóch nowych
szkoleń:
Geometria zawieszenia w samo-
chodach osobowych
oraz
Wymiana i naprawa opon
samochodowych.
Każde
z nich zostało opracowane
w taki sposób, aby zawierać
możliwie dużo elementów
praktycznych. W przypadku
pierwszego wykorzystujemy
urządzenie 3D uznanego
producenta i z jego pomo-
cą pokazujemy w praktyce
regulację zawieszenia, często
wykorzystując w tym celu
samochody
uczestników
szkolenia. Klienci otrzy-
mują od naszych ekspertów
również wielu praktycznych
wskazówek, jak radzić sobie
w sytuacjach nietypowych.
Przykładem może być kwestia regulacji kon-
strukcji zawieszenia, która pozornie nie jest
konieczna, ale w sytuacjach wyjątkowych
należy ją przeprowadzić.
Niezwykle ciekawa jest sytuacja związana
ze szkoleniem z „opon”, do którego klien-
ci często podchodzą nieufnie. Stwierdzają,
że w tym zakresie wiedzą „wszystko” i wszel-
ka dodatkowa wiedza nie jest im potrzebna.
Jednak gdy prosimy ich o wymianę opony
295/30ZR22 na feldze od BMW, okazu-
je się, że mają duże obawy przed tym, aby
niewprawnym serwisem nie uszkodzić fe-
lgi i opony. Podobnie jest podczas ćwiczeń