Background Image
Previous Page  32 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 32 / 52 Next Page
Page Background

INTER-NEWS

WARSZTAT

dem rolki napinającej. Aby zwolnić

naprężenie należy obrócić rolką napi-

nającą w prawo (zgodnie z kierunkiem

obrotów wskazówek zegara) za pomocą

klucza imbusowego sześciokątnego.

5. Zdemontować koło pasowe wału kor-

bowego.

6. Zdjąć pasek rozrządu (Zdj. 6).

Montaż:

1. Poluzować śruby wałków rozrządu. Aby

to zrobić należy użyć uchwyt kół zęba-

tych OE (205-072) (Zdj. 7). Sprawdzić

lub ponownie ustawić położenie wał-

ków rozrządu w taki sam sposób jak

przy demontażu (kroki 1 do 3).

2. Zamontować nowe części. Należy się

upewnić, że uchwyt mocujący rolki na-

pinającej (Zdj. 8) jest prawidłowo osa-

dzony w gnieździe pokrywy metalowej

(Zdj. 9, 10, 11).

3. Zamontować pasek rozrządu w kie-

runku przeciwnym do obrotów wska-

zówek zegara, zaczynając od koła zęba-

tego wału korbowego. Należy upewnić

się, czy pasek rozrządu nie jest zagięty

w czasie montażu! Pasek rozrządu musi

być napięty pomiędzy kołami zębaty-

mi!

4. Napinać pasek rozrządu za pomocą

rolki napinającej, poprzez jej obrót

w kierunku przeciwnym do obrotu

wskazówek zegara, aż znaki na rolce

będą w jednej linii. (Zdj. 12, 13, 14).

Dokręcić śrubę rolki napinającej mo-

mentem 25 Nm.

5. Zamontować koło pasowe wału korbo-

wego. Uwaga! W trakcie montażu koła

pasowego i dokręcania śruby należy

użyć dodatkowego uchwytu. Moment

dokręcania - 115 Nm.

6. Zdemontować blokadę wałków rozrzą-

du i dokręcić śruby kół zębatych: wałka

zaworów wydechowych – 68 Nm., wał-

ka zaworów ssących – 68 Nm.

7. obrócić dwukrotnie silnikiem w kie-

runku jego pracy. Ustawić silnik w po-

łożeniu GMP 1 cylindra. Zamontować

blokadę wałków rozrządu i trzpień

ustalający wał korbowy. Jeżeli blokada

wałków rozrządu nie może być włożo-

na należy ponownie ustawić położenie

wałków rozrządu. Sprawdzić ponownie

napięcie paska rozrządu.

8. Usunąć blokady. Wkręcić z powro-

tem zaślepkę z boku bloku silnika (24

Nm.). Zamontować elementy w kolej-

ności odwrotnej do demontażu, usunąć

podpory.

9. Zamontować: Pokrywę głowicy (śru-

Zdj. 5

Zdj. 6

Zdj. 7

Zdj. 8

Zdj. 9

Zdj. 10

Zdj. 11

Zdj. 12

Zdj. 13

Zdj. 14