Background Image
Previous Page  36 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 36 / 52 Next Page
Page Background

NASI DOSTAWCY

INTER-NEWS

Hella - Czujniki położenia pedału

przyspieszenia (APS)

Mikrorozwiązania i maxi korzyści -

rozruszniki i alternatory Bosch

W zakresie sterownia silnikiem, rozwój

motoryzacji spowodował zmianę formy

sterowania dawką paliwa ze sposobu me-

chanicznego wykorzystującego linkę pe-

dału gazu na konstrukcję elektroniczną.

Zmiana ta nastąpiła w roku 1996 za spra-

wą firmy Hella. Firma ta jako pierwsza

podjęła to rozwiązanie konstrukcyjne

wyznaczając nowy trend wykorzystują-

cy technologię położenia bezstykowego

czujnika indukcyjnego.

Moduł pedału przyspieszenia znalazł zasto-

sowanie między innymi w samochodach

takich marek jak: Audi, Mercedes, Opel,

Renault, Seat, Skoda, Volkswagen. Zawiera

on pedał przyspieszenia oraz czujnik poło-

żenia pedału gazu. Czujnik pedału przy-

spieszenia dostarcza do sterownika silnika

zamiar zwiększenia lub zmniejszenia pręd-

kości pojazdu poprzez pomiar położenia

pedału gazu. Konstrukcja taka odznacza się

zmniejszeniem gabarytów, lekkością oraz

redukcją kosztów montażu i produkcji.

Moduły te charakteryzują się wyjątkową

precyzją regulacji położenia pedału przy-

spieszenia, niezawodnością działania oraz

wytrzymałą i solidną konstrukcją. Są zinte-

growane w kompaktowej obudowie. Mogą

być wykorzystywane w pojazdach konwen-

cjonalnych, hybrydowych i elektrycznych.

Przyczyniają się również do redukcji zużycia

paliwa oraz obniżenia emisji spalin CO2.

Jednym z liderów na rynku OE oraz do-

stawcą tych produktów dla firmy Inter-Te-

am jest firma Hella. Dość wąska grupa tych

produktów pozwala jednak obsłużyć szeroką

gamę samochodów wyposażonych w takie

rozwiązanie technologiczne. Pod względem

konstrukcyjnym firma Hella oferuje modu-

ły pedału przyspieszenia montowane jako

podwieszone oraz montowane do ‘’podłogi‘’

karoserii auta. Zakłady produkujące czuj-

niki na OE oraz rynek wtórny znajdują się

w różnych częściach globu – m.in. w USA,

Meksyku, Korei, Chinach, Indiach i Ru-

muni. Firma zapewnia wsparcie techniczne,

co w połączeniu z atrakcyjną ceną oferowa-

nych rozwiązań sprawia, że ich popularność

stale rośnie.

Rozruszniki i alternatory mają bezpo-

średni wpływ na zużycie paliwa oraz

emisję szkodliwych gazów do atmosfery.

Dlatego firma Bosch, która od niemal

100 lat jest czołowym dostawcą rozrusz-

ników i alternatorów dla producentów sa-

mochodów osobowych, ciężarowych oraz

pojazdów specjalnych, stale rozwija swoje

konstrukcje, mając na uwadze po pierw-

sze zmniejszenie ich wagi i rozmiaru oraz

poprawę ich wydajności.

Alternatory i rozruszniki firmy Bosch

to przede wszystkim wysokie moce wyjścio-

we, bardzo duża sprawność mechaniczna

i elektryczna oraz wyjątkowa niezawodność,

trwałość i innowacyjność. Już w 1982 roku

firma Bosch rozpoczęła produkcję rozruszni-

ków kompaktowych charakteryzujących się,

jak na owe czasy, bardzo małymi rozmiara-

mi, niewielką wagą i niezwykle dużą mocą.

Do dnia dzisiejszego odpowiednio moder-

nizowane i przekonstruowane rozruszniki

kompaktowe montowane są w nowo pro-

dukowanych pojazdach. W przypadku roz-

ruszników – te dzisiejsze są niemal o połowę

lżejsze niż te produkowane lata temu. Także

alternatory Bosch charakteryzują się coraz

mniejszymi rozmiarami i masą, ich wydaj-

ność natomiast – wciąż rośnie. Najnowsze

osiągają sprawność 77%, co w porównaniu

z poprzednią generacją alternatorów kom-

paktowych pozwala zmniejszyć zużycie pali-

wa średnio o około 0,14 l/100 km.

Ambicją firmy Bosch jest zwiększanie spraw-

ności mechanicznej i elektrycznej produko-

wanych urządzeń, co w bezpośredni sposób

przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa

oraz poziomu emisji zanieczyszczeń.

Pierwszym rozwiązaniem pozwalającym

zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2

do atmosfery w cyklu miejskim nawet o 8%

jest system Start-Stop, który wyłącza silnik

pojazdu przy krótkich postojach, np. pod-

czas zatrzymania na czerwonym świetle czy

w trakcie jazdy w korku. Kiedy kierowca

chce ruszyć, wciska dźwignię sprzęgła i sa-

mochód automatycznie zapala.

Aby to osiągnąć, specjaliści firmy Bosch

musieli przekonstruować rozrusznik, zwięk-

szając jego wytrzymałość mechaniczną

(pierwsze rozruszniki 250 000 cykli starto-

Technologia bliżej nas